Adatokat gyűjtenek a bankok

Desktop
Illusztráció
Illusztráció

Minden 2017 előtt szerződött ügyfelük teljes átvilágítását el kell végezniük a pénzintézeteknek június 26-ig. Ennek hiányában az ügyfelek 2019. június 26. után – a hiány pótlásáig – nem tudnak újabb banki ügyleteket indítani. Az ügyfél-átvilágításhoz szükséges adatok, dokumentumok postán, élő videóbanki vagy netbanki úton is megadhatók.

A 2017 júniusában hatályba lépett pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény értelmében a pénzügyi intézeteknek rendelkezniük kell a lakossági ügyfelek törvényben előírt személyes adataival, valamint a személyazonosságot és a lakcímet igazoló okmányaik másolatával. Ezen felül ügyfeleik kiemelt közszereplői státuszát is meg kell állapítaniuk (vagy nyilvánosan hozzáférhető adatbázis segítségével vagy az ügyfél által tett nyilatkozat alapján). A vállalati ügyfelek esetében a szolgáltatóknak új adatokat kell rögzíteniük, ezért szükséges a tényleges tulajdonosról tett nyilatkozatok újbóli beszerzése. Az érintett ügyfeleket a szolgáltatók a szükséges teendőkről részletesen tájékoztatják – írta közleményében a Pénzügyminisztérium.

Az ügyfelek a még hiányzó, szükséges okmánymásolatokat és nyilatkozatot nem csak hitelintézetük személyes felkeresésével, de akár postán is beadhatják. Ezeket a szolgáltató akkor fogadhatja el, ha a másolatok megfelelő minőségűek, az ügyféladatok jól láthatók, s ez alapján az ügyfél egyértelműen azonosítható a korábbi átvilágításon már átesett személlyel.

Több hitelintézetnél már lehetőség van arra is, hogy az ügyfelek az illetékes banki ügyintézővel való élő – kamerás és mikrofonos számítógép vagy mobiltelefon segítségével történő – videókapcsolat révén tegyenek eleget a teljes körű ügyfél-átvilágításnak. E lehetőségről az adott hitelintézetek honlapjain, telefonos ügyfélszolgálatain kérhető információ – áll a közleményben.

A nyilatkozatok netbankon történő beküldésének lehetőségéről a pénzügyi intézmények adnak tájékoztatást.

A minisztérium tájékoztatása szerint az ügyfelek jelentős részéről még nem állnak rendelkezésre a teljes körű ügyfél-átvilágításhoz szükséges adatok és dokumentumok. Ezért arra hívják fel a figyelmet, hogy az értesítést követően az ügyfelek mielőbb pótolják a hiányzó adatokat, különben fennáll a veszélye annak, hogy nem tudnak újabb ügyleteket indítani.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?