Nem csak a dugódíjról szól a Budapesti Mobilitási Terv

Desktop

Meghosszabbított kisföldalatti-vonal, a Kopaszi-gátig kijáró fonódó villamos, metró Káposztásmegyeren, a pesti és a budai rakpartok felújítása, körút körvasút mentén, sőt az alagút a Déli és a Nyugati pályaudvarok között is szerepel a főváros 2030-ig tartó közlekedési koncepciójában. Ezt most ti is véleményezhetitek!

Korábbi cikkek a témában:

A Balázs Mór projekt kidolgozott változatát (és a hozzátartozó startégiai környezetivizsgálatot) a főváros közzé is tette, hivatalos irathoz illően hosszú, kicsit bonyolult, de érdemes végigolvasni. Már csak azért is, mert május 11-ig bárki (mindenki) véleményezheti.

Az összes ezzel kapcsolatos dokumentum itt érhető el.

Verőczei Balázs Mór (Pest, 1849. március 5. – Remagen, 1897. augusztus 1.) magánzó volt,  a Budapesti Városi Villamosvasút Társaság alapító vezérigazgatója. Angliában végzett közlekedési tanulmányokat. Az ő elképzelései nyomán indult el 1889. július 30-án Budapesten az első villamos, amely az Egyetem tér és az Orczy tér között közlekedett a Stáció utcában (mai Baross utca), majd 1889. szeptember 10-én a Podmaniczky utcai villamos. A földalatti villamosvasút megépítése is az ő érdeme, amely 1895-96-ban készült mint a kontinens első földalattija. A szakasz hosszúsága 3228 méter volt. Egyéb terveit már nem tudta megvalósítani, mert fiatalon elhunyt.

 

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Partnerek