Tarlós: február 17-ig biztosan közlekednek az agglomerációs járatok

Desktop
Tarlós István (fotó: Soós Lajos - MTI)
Február 17-ig biztosan közlekednek az agglomerációs járatok, de hogy utána mi lesz, az nem a mi dolgunk – jelentette ki Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján.

Tarlós István azt mondta, a főváros költségvetésének elfogadásáig – ami várhatóan február 17-én történik meg – a járatok biztosan közlekedni fognak. A tömegközlekedés hosszú távú finanszírozásáról Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatott megbeszélésen elhangzott, az agglomerációs közlekedést nem kell a fővárosnak vállalnia. A miniszterelnök is semmisnek tekinti az erről szóló megállapodást. A HÉV-eket pedig teljes hálózatukkal együtt átvenné az állam. (Ez egyelőre csak javaslat, ha hivatalos formában megtörténik, az ügyben a Fővárosi Közgyűlésnek is döntenie kell.) Megjegyezte ugyanakkor, hogy a kormányfővel folytatott megbeszélése „sokkal kevesebbet eredményezett”, mint azt remélte.

Tarlós hozzátette: még dolgoznak a költségvetésen, a számok még változhatnak, de az teljesen biztosan látszik, hogy az agglomerációs szolgáltatást nem fogja tudni finanszírozni a főváros. Erre ráerősít az az új salátatörvény is, amely kötelezően előírja a helyi közösségi közlekedés finanszírozási szükségleteinek prioritását.

Ennek kapcsán azt mondta, hallani folyosói pletykákat, amelyek arról szólnak: „valakik azon törik a fejüket”, hogy a salátatörvény szövegéből a közösségi közlekedés elől töröljék a „helyi” szót.

Úgy fogalmazott: „Nem tagadom, a saját politikai közösségem vezetőivel is vitám van, ha ott vagyok egy kongresszuson, elmondok egy együttműködő beszédet, tudják, hogy másnap külföldre fogok utazni, kezet fognak velem, és senki nem szól, hogy két nap múlva a hátamba fogják vágni a kést, akkor én elgondolkodom”.

Ezzel együtt a főpolgármester reméli, hogy „a végén valami értelmezhető és végrehajtható dolog ki fog jönni”, annál is inkább, mert a fejlesztések terén nagyon jó az együttműködés.

A költségvetés kapcsán Tarlós István közölte, a jelenlegi számítások szerint a működési hiány 12 milliárd forint. Ha ebből levonják az agglomerációs közlekedés biztosításának nagyságrendileg 10 milliárd forintos költségeit, akkor is minimum 2 milliárd forint működési hiány marad – megjegyezve, hogy működési hiány nem tervezhető a költségvetésben.

Tarlós kijelentette: a közlekedésfinanszírozással kapcsolatos állami elképzelésekkel nem ért egyet. Az állam nem vonulhat ki a közösségi közlekedés finanszírozásából.

A főpolgármester a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megállapodása kapcsán elmondta: a tárca 2015-ben „egy árva fillért” nem adott az agglomerációs közlekedésre, ezért felszólító levelet küldött a BKK a minisztériumnak.

A BKK jelezte, hogy rendkívüli felmondással meg kell majd szüntetnie a szerződést, ha nem sikerül olyan újabb megállapodást kötni, ami a forráshiányt áthidalja – mondta. Közlése szerint erre 15 napja van a tárcának.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?