Teljesen szétdarabolják a BKV-t?

Desktop

Ha a BKV-s elővárosi buszok üzemeltetését a Volánra, akkor a Budapest határát átlépő HÉV-ek működtetését a MÁV-ra kell bízni – nyilatkozta Tarlós István. A százezreket érintő közlekedési ügyről január végén tárgyalhat a Fővárosi Közgyűlés. „Még a héten tárgyalást kezdeményezek Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternél a főváros környéki BKV-járatok ügyében” – mondta Tarlós István.

A Budapest és Szentendre, Ráckeve, Gödöllő, valamint Csömör között közlekedő HÉV-vonalak működtetése a közigazgatási határtól nem is önkormányzati feladat. Amennyiben a hatályos személyszállítási törvény és az uniós előírások „belső szolgáltatónak” minősítik a BKV-t, akkor ez nemcsak az agglomerációs buszokra, hanem a kötött pályás járművekre, azaz a főváros közigazgatási határát átlépő HÉV-ekre is vonatkozik – fűzte hozzá.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábban tudatta, hogy május elsejétől a BKV helyett a Volánbusz végzi a fővárosból kilenc agglomerációs településre – Budakeszire, Budaörsre, Diósdra, Gyálra, Nagykovácsiba, Pécelre, Solymárra, Szigetszentmiklósra és Törökbálintra – közlekedő autóbuszjáratok üzemeltetését.

A médiában persze azonnal megindultak a találgatások: mi lesz ezután a BKV-, Volán- és MÁV-járatokon használatos Budapest-bérlettel, külön jegyet kell-e váltani eztán a HÉV-re, vagy a városhatáron túl közlekedő buszokra, hogyan alakul a járatok menetrendje?

Közlekedési szakszervezetek tárgyalásokat kezdeményeztek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is megkongatta a vészharangot az utasok „rosszabbul járását” vizionálva.

Szóval elindult egy folyamat, aminek ma még senki nem látja a végét. A célja sem igazán értelmezhető, ahhoz azonban nem kell nagy jóstehetség, hogy az ilyen jellegű átszervezések a rengeteget szidott, de alapjaiban jól szervezett budapesti tömegközlekedést fenekestül felforgatják.

Kérdés, hogy mi okból? Fölreppentek olyan hírek, hogy gazdasági megfontolás áll a háttérben, a veszteséges járatoktól szabadulnának, a nyereségesekre többen is rátennék a kezüket. A finanszírozási szempontok is közrejátszhatnak, hiszen a HÉV működtetéséért az agglomerációs települések nem fizetnek a fővárosnak. De az is lehet, hogy ez az egész egy újabb csörte a kis magyar politikai palettán. Mi, utasok, mindenesetre érdeklődve várjuk a fejleményeket.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Partnerek