Újabb okmány kell a horgászengedély kiváltásához

Oszd meg másokkal!

Desktop
(fotó: Getty-Images)
(fotó: Getty-Images)

A pecások jó, ha tisztában vannak vele: a jövő évi horgászkártya kiváltásához már szükség van az adókártyára is – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Idén a horgászoknak is érdemes lesz ellenőrizni, hogy megvan-e az adóigazolványuk, amire szükségük van a jövő évi horgászkártya kiváltásához.

De mi a teendő, ha valakinek nincs adóigazolványa, esetleg elvesztette, ellopták, vagy éppen megváltoztak az adatai a kiállítás óta?

Ezekben az esetekben a NAV honlapjáról letölthető T34-es adatlapon lehet adókártyát igényelni. Az adatlap benyújtható elektronikusan az Ügyfélkapun keresztül, vagy papíron – akár személyesen, akár postázva – az ország bármely NAV ügyfélszolgálatán vagy a kormányablakokban működő NAV-ablakokban – írja közleményében a hatóság.

Ingyenesen állítja ki az adóigazolványt a NAV, ha első igazolványról van szó, ha adatváltozás miatt kérik a cserét, vagy ha ellopták az okmányt. Háromezer forintba kerül a pótlás azonban, ha az igazolvány elveszett, megrongálódott vagy megsemmisült. A talált vagy megrongálódott adókártyát el kell juttatni a NAV-hoz.

A NAV az igényléstől számított 15 napon belül elkészíti és postázza az adókártyát, de szükség esetén az adóazonosító jelről igazolást állít ki, ami helyettesíti az adókártyát mindaddig, amíg azt meg nem kapja az igénylő - tájékoztatott a NAV.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?