Leállt az Ügyfélkapu, sokan késhettek az adóbevallással – ezt üzeni az adóhatóság

Desktop
A kép csak illusztráció!

Hiába járt le több adózási határidő is hétfőn, az Ügyfélkapu hibája miatt sokan nem tudták benyújtani a szükséges dokumentumokat - írta a napi.hu.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) reagált a problémára: az eljárás során figyelembe veszi, ha az ügyfelek az Ügyfélkapu rendszerében fellépő üzemzavar miatt, önhibájukon kívül késnek az adóbevallással.

Az adóhatóság hétfőn jelezte, hogy a kormányzati portál és az Ügyfélkapu átmeneti fennakadása miatt az eBEV portál nem elérhető. Ez független a NAV informatikai rendszerétől, nem a NAV rendszerének meghibásodása miatt áll fenn.

A kormányrendelet alapján  az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozza az elektronikus ügyintézést, nem számít bele a határidőbe. A NAV eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe - írják.

Az Ügyfélkapu-rendszer karbantartását amúgy kiválóan időzítették: épp az adóbevallások időszakában, február 22-én 22 órától 23-án hajnali 2 óráig ideiglenesen nem lesznek elérhetőek a szolgáltatások.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?