Így étkezünk: tanulmány készült a magyarok étkezési szokásairól

Oszd meg másokkal!

Desktop
a kép illusztráció

Átfogó kutatás készült a hazai étkezési és főzési szokásokról. A beérkező válaszokból látható, hogy előtérbe került az egészségtudatosság.

A statisztika szerint a magyarok 71 százaléka rendszeresen étkezik. A legkevésbé a fiatalok (30 év alattiak) fordítanak figyelmet a rendszeres étkezésre, míg a leginkább kialakult rutinjuk a 60 év felettieknek van. Hazánkban a legfontosabb étkezésnek a reggeli és az ebéd minősül. A magyarok közel háromnegyede nem hagyná ki a reggelit a napi rutinból, míg napi rendszerességgel ebédelni a magyarok 80 százaléka szokott. Ugyanakkor a reggelizés a magyaroknak csak 6 százalékára nem jellemző.

Az ebéd az az étkezés, ahol leginkább jellemző a meleg étel fogyasztása. Rendszeresen hideg ebéd fogyasztása csak minden 15. magyarra jellemző. Ugyanakkor a vacsorák esetében már többen vannak azok, akik a napi utolsó étkezésre inkább hideg ételt fogyasztanak, mint akik meleget.

A magyarok kétharmada három vagy négy alkalommal eszik naponta. Minden 9. magyar viszont ennél ritkábban fogyaszt ételt. Vannak szép számmal olyanok is, akik legalább 6 alkalommal esznek egy nap során, ők a vizsgált célcsoport 6 százalékát teszik ki.

Főzni meglehetősen sokan szoktak. A magyarok közel 70 százaléka hetente több alkalommal is főzőkanalat ragad. Rendszeresség terén a 60 év feletti hölgyek járnak az élen, akik közel fele napi szinten készít meleg étel, míg ugyanez az arány a középkorú (30-49 éves) férfiak körében a legalacsonyabb, kevesebb, mint 10 százalék. A napi gyakorisággal főzők aránya Budapesten a legalacsonyabb, míg a vidéki városokban a legmagasabb.

Élelmiszervásárlás esetén a 4 legfontosabb szempontnak (sorrendben) az alábbiak bizonyultak: ízletes, egészséges, összetevők pontos feltüntetése és a megszokott, bevált termék, jó tapasztalatok. A változó szokásokra utal, hogy már többen keresnek recepteket az interneten, mint ahányan szakácskönyvekből tájékozódnak. Ugyanakkor minden harmadik válaszadó esetében a tévéműsorok is jelentős szerepet kapnak a tájékozódásban.

A magyarok hatoda tekinthető nyitottnak a konyhatechnológiai újdonságok iránt. Az étkezési szokások változása jól tükrözi az általános fogyasztói trendeket, beleértve az egészséges életmód, a digitalizáció valamint a modern technológia egyre erősebb hatását – derül ki a GFK Hungária kutatásából.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?